Selebritis

Profil, Instagram, Wikipedia dan Biodata Nia Atasha

Model dan aktris Malaysia, Nia Atasha Rosli, menciptakan kegemparan di media sosial baru-baru ini. Pasalnya, ia mengklaim menjadi model pertama dari Malaysia yang beragama Islam untuk merek pakaian dalam terkenal, Victoria’s Secret.

Wanita ini menjadi orang pertama dari Malaysia yang beragama Islam yang dipilih sebagai model Victoria’s Secret. Namun, kehadirannya sebagai model lingerie telah menimbulkan kontroversi.

Untuk diketahui, Victoria’s Secret Malaysia baru saja meluncurkan koleksi t-shirt bra yang menampilkan wanita berusia 27 tahun ini bersama dengan pemenang Miss Universe Malaysia 2018, Jane Teoh, serta aktris dan model Thailand, Janie Tienphosuwan. Mereka semua mengenakan pakaian terbaru dari merek terkenal ini.

Pemilihan Nia Atasha sebagai model pertama dari Malaysia yang beragama Islam untuk Victoria’s Secret telah dikritik oleh beberapa pengguna internet. Beberapa di antaranya mengkritik agama yang dianutnya.

Biodata Nia Atasha

 

Nama sebenar: Nia Atasha Rosli

Nama komersial: Nia Atasha

Umur: 26 tahun (2022)

Tarikh lahir: 23 Julai 1996

Tempat lahir / Asal: Kuala Lumpur

Agama: Islam

Pendidikan: Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri Bintang Utara, Jurusan Graphic Design di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Kampus Seri Iskandar (Perak)

Kerjaya: Pelakon, pengacara, model, pereka grafik ilustrasi

Instagram (IG): @sleepylllama

To Top